Wednesday 29 May 2013

Sing? Singer? Singing?

Hey hey people! Haahaha. Bosan gilaa ni :D Ok . Sebab-sebab bosan ni , saya nak cakap pasal kesukaan saya. I mean my hobby :3 . Well, saya sendiri tidak tau yg saya ni ada 'bakat' menyanyi. Setahu saya , suara saya ni taklah best sangatt. Secara jujurnya lah. Hehe. Saya mula tau yang bakat saya ni ada time saya berumur 10 tahun gitu. Time tu, saya dicabar dan dipaksa ikut satu pertandingan menyanyi sempena 'Pesta Kaamatan' di kampung saya dulu. Dengan keterpaksaan , saya terpaksalah ikut kedua-dua cakap ibu bapa saya. Demi menjaga hati dorang . cehhhh hhaaha. Sesudah nya saya melalui cabaran menyanyi tuh, ofcoz lah saya lega tahap gaban haha. Malu weyy nyanyi depan orang ramai. Takut saja suara saya sumbang. Berjam-jam saya tunggu kputusan , akhirnya saya dapat tahu juga keputusan saya tu. Saya tidak dapat tmpat pertama ataupun terakhir. Usaha saya tu dapat tempat yang kedua. haha. Saya memang happy tapi dalam masa yang sama juga, saya terkejut. Yelahh ,saya kan tak pernah ikut mana-mana pertandingan menyanyi. Takda pengalaman orang bilang. hahaha. Tu kali pertama saya ikut prtandingan menyanyi dan tetiba jaa dapat tempat kedua. Syukur pada Tuhan :) Dari hari tu saya terus menjadi gosip orang . hahaha. Semenjak hari tu juga , banyak orang yang panggil saya suruh buat persembahan (best sangat ka suara saya ni?) sekolah saya selalu suruh saya buat prsembahan nyanyian klau ada apa-apa acara. maklumlah, zaman budak-budak. Lepas tuh, saya ikut lagi pertandingan menyanyi smasa umr saya 11 tahun . Mungkinlah.. Sempena 'Pesta Kaamatan' juga. Well, tanpa diduga, saya dapat tempat yang pertama hahaha. Saya nyanyi secara spontan saja pun. Takda latihan dll. Terkejut lah bebb sebab saya boleh dapat tempat yang pertama. haha. Tapi, tu pengalaman budak-budak saja. Umur-umur mcm skg ni, blum ada hati nak ikut mana-mana pertandingan mnyanyi. Ada hati juga nak jadi cover singer. Tapi, saya blum pro nak main gitar haha. Nak jadi artis? Wohh, hahaha. Tak hinginn aku ! hahahaha. Apa-apapun, saya cuma ceritakan pengalaman saya tau. Bukan nak tunjuk hebat ataupun yang bukan-bukan. Harap korang faham lah entry ni :) See you soon bebehh :*

No comments: